مکمل های غذایی و ورزشی

بهترین مکمل های غذایی و ورزشی

باتوجه به تنوع بسیار بالای بازار مکمل های غذایی و ورزشی ، سردرگمی بسیار زیادی برای ورزشکان در انتخاب مناسب ترین و بهترین مکمل مطرح شده است.

در نظر داشته باشید بهترین راه انتخاب مکمل غذایی و ورزشی برای شما مراجعه به پزشک متخصص و یا مربی پرورش اندام است چرا که هر بدنی در شرایط متفاوت و منحصر به فردی قرار دارد و تعمیم دادن یک مکمل برای همه ی ورزشکاران کار صحیح نیست. اما پرطرفدار ترین و نتیجه بخش ترین مکمل ها که معمولا برای ورزشکاران الخصوص بدنسازان و پرورشکاران تجویز میگردد چهار مورد زیر است که طی این مطلب میتوانید با این مکمل ها آشنا شوید.

 پروتئین وی

این محصول در سه نسل تولید شده است که نسل اول آن دارای لاکتوز و چربی بالایی بوده است اما در نسل های بعدی با توجه به پیشرفت فناوری میکس و پروسه کردن شاهد افزایش میزان پروتئین و کاهش چربی های موجود  در آن بوده ایم به طوری که در نسل سوم این محصول شاهد90 % پروتئین موثر و مفید بدون از دست دادن خواص و همچنین کاهش چشم گیر میزان لاکتوز و چربی می باشیم .این مکمل غذایی فوایدی همچون افزایش توده ی عضلانی بدن،ارتقاء عملکرد کبد ، جلوگیری از تمیرین زدگی ،کاهش فشار خون و افزایش عملکرد فیزیکی  و افزایش قدرت عضلات  را به همراه دارد.

کراتین

اگر شما به دنبال یک بمب انرژی واقعی می گردید باید به سراغ پروتئین کراتین بروید و تاثیر آن را در سرعت و قدرت عضله سازی ببینید.این مکمل غذایی یک نوع پروتئین است که در بدن به صورت پروتئین فسفاته وجود دارد و به عنوان مکمل غذایی برای بسیاری از ورزشکاران الی الخصوص علاقه مندان به پرورش اندام به کار میرود.

نه تنها قدرت این پروتئین در حجم دهی و عضله سازی مثال زدنی است بلکه به حفظ انرژی شما برای دقایق آخر تمرین و همچنین ریکاوری کمک شایانی می کند.

 گلوتامین

گلو تامین یک اسید امینه غیر ضروری در بدن می باشد و فراوان ترین و موثر ترین اسید آمینه موجود در خون است. گلوتامین با ذخیره ی آب در عضلات مراحل سنتز پروتئین و رشد عضلانی به ارمغان می آورد. در صورتی که مقادیر گلوتامین در بدن کاهش یابد تعادل آب و حفظ آن در عضلات با مشکل مواجه می گردد و همچنین باعث از دست رفتن حجم عضلات میشود لذا برای ورزشکاران بخصوص پرورش کاران مصرف آن بسیار ضروری میباشد.

 هیدروسیکات

هیدروسیکات نوعی ماده غذایی است که با حفظ حجم عضلات به چربی سوزی و کاهش چربی های انباشته شده در بدن می پردازد، این مکمل غذایی از راه هایی چون افزایش سوخت و ساز و افزایش گرمای بدن مقاومت چربی ها را کاهش می دهد و کمک می کند تا چربی ها برای خارج شدن از سلول های چربی سماجت نشان ندهند.

 

برچسب ها: نکات مهم تغذیه ای برای پرورش اندام , تغذیه مناسب بدنسازی

نظرات (1)

  1. بدنساز

من که واقعا با این همه پروتئین و مکمل و تنوع ای که دارن گیج شده بودم مرسی از راهنمایتون

  پیوست ها
 
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
0
به اشتراک بزار