ویتامین های غذایی و ورزشی

افزایش انرژی با ویتامین B کمپلکس

افزایش انرژی با ویتامین B کمپلکس

مجموع ویتامین های B و یا همان B کمپلکس به بدن شما کمک زیادی میکند تا سوخت های دریافتی را به انرژی تبدیل نماید، این ویتامین کاربرد زیادی برای ورزشکارانی که عملیات ورزشی سنگین انجام می دهند دارد.

باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، سوخت و ساز، رشد سلول‏ها و درست عمل کردن سیستم عصبی می‏گردد. این ویتامین باعث حفاظت میلین (پوشاننده سلول عصبی) نیز می‏شود. به طور کلی ویتامین B complex باعث افزایش انرژی بدن، سلامت پوست و عضلات می‏گردد.

این ویتامین ها معمولا باید از طریق تغذیه سالم جذب بدن گردد اما درصورت کمبود آن میتوانید از قرص، آمپول و شربت ویتامین B کمپلکس استفاده نمایید، امادر نظر داشته باشید ه تزریق ویتامین B complex بسیار موثرتر از انواع قرص یا شربت آن است. زیرا وقتی ویتامین B complex را به صورت قرص مصرف می‏کنید، سیستم گوارشی، اسیدیته معده و آنزیم‏ها بر ساختمان این ویتامین ضربه وارد می‏کنند. اما در صورت تزریق، این آنزیم‏ها و اسیدیته معده نمی‏توانند ضربه‏ای وارد کنند و اثر بهتری بر سلامت خواهد داشت. تزریق ویتامین B complex می‏تواند باعث افزایش انرژی گردد. همچنین می‏تواند خستگی ناشی از تخریب اعصاب، دیابت، سیاتیک، زنگ زدن گوش، استرس، بیماری‏های مزمن و طولانی‏مدت، کمبود ویتامین B12 و ... را از بین ببرد.

ویتامین B  از ویتامین های بسیار ضروری بدن می باشد که همه ی افراد و گروه های سنی نیاز به مصرف روزانه این ویتامین مهم و موثر را دارند. ویتامین B به رشد سلول های بدن ، سلول سازی ، رشد عضلات و متابولیسم كربوهیدرات ، بافت و سیستم عصبی بدن ، سلامت مغز استخوان و به ویژه خو نسازی کمک می کند.


به دلیل نقش زیادی که ویتامین B در خو نسازی ، گوارش و سوخت ساز کربوهیدرات ها دارد مصرف آن برای ورزشکاران پرورش اندام بسیار ضروری می باشد. از این رو به بدن سازان توصیه میگردد مصرف این ویتامین را در رژیم غذایی خود به صورت صحیح بگنجانند تا از خطرات احتمالی کمبود این ویتامین که شامل بیماری کم خونی ، سرطان کبد و ضعف سیستم دفاعی بدن و ... می باشد جلوگیری کنند و همچنین با مصرف B به رشد عضلات و سلول سازی بدن خود و همچنین سوخت ساز کربوهیدرات های دریافت شده توسط بدن کمک کنند.
اگر شما جزء آن دسته از ورزشکار انی می باشید که از کمبود ویتامین B در بدن خود رنج می برید و یا گیاه خوار می باشید و به دلیل اینکه کلیه منابع غذایی این ویتامین حیوانی می باشد قادر به دریافت این ویتامین از رژیم غذایی خود نیستید می توانید از قرص های جویدنی و یا آمپول این ماده مورد نیاز بدن در کنار مکمل های غذایی با مشورت پزشک استفاده کنید.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
0
به اشتراک بزار