مکمل های غذایی و ورزشی

کافئین

کافئین یک چربی سوز قوی و فزاینده انرژی می باشد که می تواند متابولیسم بدن شما را افزایش و خستگی بدن را کاهش بخشد، از این رو یک ماده غذایی مفید برای پرورش کاران به شمار می رود.
کافئین میزان هوشیاری ، ضربان قلب، تولید ادرار و گوارش را تحریک می‌کند و به کار می‌اندازد و همین دلیل باعث به تاخیر افتادن خستگی در بدن می شود.


کافئین با تغییراتی که در سوخت و ساز بدن ایجاد می کند و با افزایش اسید های چرب آزاد در خون و مصرف آن ها به عنوان سوخت و تبدیل به انرژی مورد نیاز بدن نه تنها باعث چربی سوزی مفید می گردد ، بلکه با جایگزینی اسید چرب آزاد مصرف گلیکوژن را در بدن کاهش می دهد و حفظ این ماده در بدن می تواند احساس خستگی را در شما به حد اقل برساند.
این ماده غذایی منحصر به فرد به شما در تهسیل انقباض عضلات کمک شایانی میکند و به عنوان یک محرک برای ازاد سازی کلسیم در کنار عضلات در هنگام انقباض عمل می کند و می تواند زمان رسیدن به انقباض کامل را در عضلات بسیار کاهش دهد که این امر بسیار برای پرورش کاران حائز اهمیت است.


کافئین در اکثر گیاهان موجود می باشد و منابع غنی آن قهوه، برگ چای، کاکائو، انواع نوشابه، و نوشیدنی های انرژی زا هستند. کافئین همچنین می تواند بطور مصنوعی نیز تولید می گردد و به غذا، نوشابه، مکمل و داروها اضافه شود.

چربی سوزی
انرژی ساز و ضد خستگی
تهسیل کننده انقباض عضلات
ارتقا دهنده بازده بدن
افزایش توان فعالیت استقامتی
بالا بردن میزان تمرکز فکری
افزایش متابولیسم بدن
کاهش احتمال ابتلا به سرطان ،دیابت و پارکینسون

مصرف کافئین در روز برای هرکیلوگرم وزن بین 3 تا 6 میلی گرم میباشد ، استفاده بیش از آن برای بدن مضر می باشد و عوارض جانبی در پی دارد.به طور مثال یک فرد 80 کیلوگرمی بین 240 تا 450 میلی گرم کافئین در روز می تواند مصرف نماید.

  • کافئین برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند خطرناک است.
  • بهتر است تا نیم ساعت پس از مصرف غذا از خوردن کافئین بپرهیزید.
  • مصرف بیش از حد کافئین بی خوابی و افزایش استرس را به دنبال دارد.
  • مصرف بیش از 200 میلی گرم برای زنان باردار در روز خطرناک می باشد.

 

    برچسب ها: مکمل غذایی, کاهش وزن , تغذیه مناسب بدنسازی

    نظرات (0)

    هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

    نظر خود را اضافه کنید.

    ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
    پیوست ها (0 / 3)
    مکان خود را به اشتراک بگذارید
    0
    به اشتراک بزار